Cum am slabit dupa sarcinaSarcina mea a fost destul de dificila, in sensul ca, desi totul a decurs bine si analizele au iesit perfect, am avut varsaturi fix 39 de saptamani si 4 zile, adica pana am nascut :) Cu toate astea m-am ingrasat mult, 18 kg la ultima cantarire, cu vreo 2 saptamani inainte de nastere, cand am si zis ca nu ma mai cantaresc, sa nu ma deprim. Cand ma intreba cineva cat am luat rotunjeam muult in minus! :))

Acum la 4 luni dupa nastere sunt fix ca inainte. Ba chiar ma simt mult mai frumoasa de cand sunt mama :) Iata cum am facut:

  1. In primul rand am alaptat si alaptez exclusiv inca din a doua zi dupa nastere (multumesc, Adina Paun!) Este cel mai frumos lucru din lume, extrem de sanatos pentru bebe si sper sa o fac cat mai mult posibil. Creeaza o legatura superba cu puiul tau si ajuta foarte mult la slabit, procesul de productie a laptelui arzand minim 500 de calorii pe zi. Numai beneficii asadar :)
  2. Am mancat:
  • muuuulte fructe si legume, crude si gatite, mai ales: avocado, cartof dulce, cartofi copti, dovleac, sfecla rosie, dovlecei, morcovi, radacinoase, broccoli, conopida, vinete, rosii, castraveti, spanac, salate, andive, ciuperci, masline, verdeturi, ardei cruzi si copti, muraturi, mere, banane, struguri, pere, mango, prune, pepene
  •  nuci si seminte crude de toate felurile: nuci romanesti, macadamia, pecan, migdale, caju, alune de padure, seminte de canepa, chia, dovleac, pin, in, susan
  •  unt de migdale, alune de padure, caju, nuci
  • sos pesto, zacusca de casa, pasta de masline, guacamole
  • cocos sub orice forma: lapte de cocos, crema de cocos, fulgi de cocos, ulei de cocos; ajuta mult lactatia
  • carne slaba, peste, oua bio de gaina si de prepelita
  • supe si ciorbe cat cuprinde
  • fructe deshidratate: merisoare, curmale, stafide, smochine, ananas, coacaze, caise, pere
  • cu masura, deserturi facute de mine: batoane cu susan, cheesecake cu caramel, desert super rapid si sanatos, dovleac copt cu fructe si nuci, fursecuri cu banane si cocos, gustare dulce cu mere, Raffaello raw vegan, trufe cu fistic si apa de trandafiri etc :)
  • indulcitori: miere, sirop de artar, Green Sugar, zahar de cocos
  1. Nu am pus gura pe:
  • lactate (si bebe nu a avut colici in cazul meu, nu e o regula, e pe testate :)
  • zahar alb. Am mancat de 2 ori dulceata de casa si bebelusa a fost extrem de agitata in respectivele nopti asa ca am renuntat rapid la asta.
  • junk-food, prajeli, sosuri grele, maioneze
  • paine, dulciuri, biscuiti, sucuri din comert
  • cereale, orez, leguminoase
  • cacao, tot din motive de alaptare (am folosit carob in schimb)

4. Nu am rabdat de foame, cand mi-a fost foame am mancat! E foarte important pentru productia de lapte sa mananci bine, dar atentie, NU pana nu mai poti ! O tava cu prajituri nu-l ajuta pe bebe si nici pe tine. Pe el il agita si pe tine te ingrasa :) O salata de fructe in schimb aduce numai beneficii amandurora. Evita de asemenea mesele compuse din aperitiv, ciorba, fel principal si desert! Calitatea e mai importanta decat cantitatea, invata sa mananci exact cat iti trebuie.

5. Am baut muuulta apa plata, in jur de 4L pe zi, si ceaiuri pentru lactatie, de tei, musetel sau de fructe. Si o cafea mica in fiecare dimineata :)

6. De sport nu prea am avut timp, am facut din cand in cand cate o jumatate de ora pe stepper, dar miscarea a constat mai mult in trebaluiala prin casa si plimbari cu bebe purtat.

Aceasta este doar experienta mea si sper sa fie de folos cuiva sfaturile mele, dragi mamici si gravidute! :)

*P.S.- poza din stanga e facuta inainte sa plec spre maternitate, iar poza din dreapta la 3 luni dupa nastere, cand mai aveam 3 kg de dat jos. Le-am dat jos in luna a patra :)

ENGLISH VERSION

Coming soon…

Print Friendly, PDF & Email

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *